Lillan säger

att hon vill vara en hoppehäst istället. 
Jäklar vad hon suger mot hindren nu, hon är som en helt annan häst, jag måste ju mer hålla emot för att det inte skall gå för fort. Älskar denna känslan. :)
 
Hade dressyr på FM, körde vinrött schabbe som outfit, det är viktigt att tänka o på varje gång jag rider, vilken outfit jag skall ha. Jag som har såååå få schabbe med mig. 
De brukar kalla mig för Ericas affär... Hah, har så himla mycket saker. Har allt de frågar efter, det var en sak jag ej hade och det var schampoo, för min söta lillasyster skulle bara "låna" lite innan jag åkte.. När jag kom hit och skulle använda det insåg jag att hela flaskan var EMPTY... Tack Lippis. 
 
Så det är det enda jag har sagt nej till att jag inte har. Men schabbe, ridbyxor, paddar att ha under sadeln, vanliga paddar, liniment osv har varit det vanligaste det har frågats om. Ja ni förstår, vad skulle de ha gjort utan mig? 
 
Nu sitter vi här igen, i vårat nya rum hos Hanna. Vi har bott in hos här, det ser för j*vligt ut. Men vi trivs, Har precis pratat med farmor och farfar, farfar kommer och kollat på hoppningen på fredag och skall filma. Då får vi sköta oss asså, banan är på en meter och vet ej om det är inomhus eller utomhus...
 
Jag har haft min sista teorilektion idag om TR och grönt kort, jag hade den på 29 minuter och 30 sekunder. När den skulle ha varit på 30 minuter. Jag är sjukt stolt. Sist höll ju lektionen bara i 10 minuter. Jag skäms bara av tanken på det. var en av de första ut och var skit nervös. Usch. Nej vill INTE tänka på det. 
 
Imorgon har jag min sista lektion om galoppfattningar och jag är lite nervös men jag är helt med på vad det är jag skall göra, uppvärmningen osv. 
 
Jag inser bara mer och mer vad vi måste ändra hemma. 
Det skall bli så himla roligt att komma hem och ändra på typ.. Väldigt mycket. Hehe. 
 
.
 
På torsdag skall vi ha en trerättersmiddag och det skall bli så himla gott men sorligt att det är sista kvällen vi har här tillsammans, men vi har lovat att vi skall träffas efteråt också. The Saddle Club som vi fyra kallar oss. Nu sitter vi som sagt här och de pluggar.. Yeeyy... Nej..
 
Vi körde dubbelhoppning idag, i och med att vi bara har elevledda lektioner så är det bara att vara med på så många som möjligt så att vi kan få inspiration inför framtiden, så jag var med på både lektionerna idag. Lillan var go, hon är så himla rolig när hon suger så mot hindren. Jag försöker att jämföra om hur det var när vi började att hoppa henne i vintras tills nu. Då förstod hon inte riktigt att det är roligt att hoppa medens nu när hon bara ser hindren så tänder hon till och vill bara hoppaaaa. Vi hade relaterade avstånd idag på olika galoppsrång, räcke till räcke, räcke till oxer. Så himla roligt. Jag börjar älska att hoppa. 
 
På onsdag var det visst terrängen inte imorgon som vi alla trodde. Vi har scheman men de ligger utspritt, vi har lärt oss dagsrutinerna. 
BTW ddet var sista dagledare passet idag så himla roligt, skönt! Det innebär att jag kan sova till typ tjugo över sex imorgon och resten av dagarna så himla skönt det också. 
 
Nej nu får jag göra lite nytta. 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ridledarutbildning 2014

Här får ni följa mina tre veckor i Skara på ridledarutbildningen. Det kommer att fyllas med mycket bilder och information om vad vi gör.

RSS 2.0