Sista kvällen

.. Herregud vad tomt det känns. Jag har precis packat ihop mitt rum i den mån det har gått och städat av. Farfar kommer ju imorgon och då måste det vara fint.. Har ju lovat honom det :) 
Har precis skrivit en roman på Facebook om min avskedskänsla. 
 
"Sista kvällen med mina underbara nyfunna vänner. Kommer att sakna er så himla mycket, våra fina kvällar, skratt, bus, mornar, frukostar, att det jämt är potatis till maträtterna, ritter, lektioner, ordning och reda, trötthet, alla teorilektioner vi typ somnat på, all hjälp vid mina skador, busigheter, strögturer och alla pluggkvällar. Ni är så himla fina och jag har älskat att varit med er varje sekund sedan vi träffades. 
Jag har lärt mig så himla mycket om mig själv och om min kunskap om hästar, hur roligt det är och så mycket mer det finns att lära sig. Jag kommer absolut att använda allt jag har lärt mig på hemmaplan.
Så sorgligt att det är sista kvällen nu, vi skall träffas igen ändå, det skall bli skönt att få komma hem och sova i sin egna säng och framförallt att få SOVA UT. 
Inte gå upp 0600 och lägga sig vid 23 varje kväll. 
Love you, The Saddle Club."
 
Det känns jättekonstigt, att komma hem till det normala igen, inga hästar och ingenting alls.. :( Jag bestämde mig redan på uttagningen att jag aldrig skulle dela rum med någon här, att det skulle bli så skönt att ha ett eget rum och få vara själv. Men så fel jag hade, flyttade ju in hit efter någon vecka. För vilken känsla det är att slippa bo själv och göra detta tillsammans. Vi fyra har hållit ihop i vått och torrt har hjälpt till och stöttat varandra i ALLT. Det har varit mycket gråt och jävlaranamma men vi har stöttat varandra och vi har ju klarat oss. 
 
Pluggat tillsammans till alla prov och de är nu klara, jag blev godkänd  på hästkunskapen som vi satt och tragglade som attan i förregår kväll. Nu har jag bara hoppningen kvar som är imorgon för att klara bronsmärket men jag känner att det är inte ett jättekrav på mig jag är nöjd över dressyren, terrängen och hästkunskapsprovet att jag klarade det så jag nöjer mig med om jag inte tar bronsmärket. Att klara kursen gör jag ändå för det behöver jag inte ha bronsmärket. Viktigaste saken är att JAG är nöjd med mig själv. Att jag har lyckats. Målet var att klara kursen och det gör jag hoppas jag. 
 
Imorgon får vi betygen. 
 
Man kan ha missat 1/3 del av ridningen för att klara kursen och det har jag inte missat har bara missat tre fyra ridpass kanske av 40.. :) 
 
Jag är nöjd över mig själv, sen då att jag är den som har skadat mig mest är ju en annan sak. .
 
Bilder komemr strax på mig och Larry.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ridledarutbildning 2014

Här får ni följa mina tre veckor i Skara på ridledarutbildningen. Det kommer att fyllas med mycket bilder och information om vad vi gör.

RSS 2.0