Onsdag

Hej! 
 
Här ligger jag med benet i högläge och undrar vad som hände? 
 
Vi startade dagen med ett dressyrprov, sedan red vi två dressyrlektioner som var elevledda. Lillis gick fint i andra. 
 
Sedan ändrade vi planen att efter vår lunch så skulle vi hoppa terrängen. Alla dog efter våra broddningar, fy fasiken så jobbigt det är. Sedan var vi äntligen påväg. Martingalen på och en lagom seg häst. Vi skrittade iväg och vi skrittade nästan sist. Lillis började redan där att gå på lite mer framåt, vi var ju ändå 12 hästar som skulle på skogspromenad. 
 
Vi kom fram till terrängbanan och alla skulle börja trava?! Vad gör inte Lillis då? Hon blir superduperglad och bara vill explodera, jag hade ju hästen framför mig så var tvungen att hållla lite, hon bockar och har sig, det är ganska så kontrollerat. Sedan kommer vi till banken vi skulle trava över. Då exploderar hon, upp i luften och nära att slå över, när hon kommer ner så gör hon ett bocksprång och jag flyger av. Landar på vänster ben och knä och fattar inte riktigt vad som hade hänt mer än att jag var tvungen att akta mig ifrån hennes ben. Hon springer iväg mot Paloma och Sarah då det är hennes BFF här.. Box och haggranne. 
 
Jag försöker att stödja på benet funkar bra. Beslutar mig för att gå hem och lämna hästen då hon är heeel tossig. Får hjälp med följe hem och hämtar cykeln. Cyklar tillbaka, benet känns sådär. kommer fram. Några har hoppat banan och jag skulle få låna Paloma eller Larry.. 
.. Rätt som det är ser jag Larry lägga sig ner och Sabina kliva av, (väldigt mycket ohyra asså blinningar) hon försöker att få honom att ställa sig upp och när han gör det så inser han att han är lös och springer iväg med ett glädje sparkar bakut, träffat Sabina i armvecket/bröstet/armen.. Och hon får jätteont.. 
 
Hästen springer iväg och jag går till honom när han var infångad och jag skall hopppa upp och rida på honom. Jag har bara scenariot i huvudet när Lillis ställde sig. Får hoppa upp ifrån banken och det går bra. Lite skakig så länge jag hade böjda ben i hoppsadeln gick det perfekt. Vi körde runt ett varv missade många hinder, och sedan körde vi ett varv till med alla hinder, och på en raksträcka stack han med mig och gjorde ett galoppsprång och jag hinner att tänka: NEEEJ inte en gång till! Men fick fatt på honom och kunde fortsätta över banken och alla andra konstiga hinder. 
 
Nu ligger jag med benet i högläge i sängen och har tagit två alvedon och ska försöka att sova. Hoppas att det går dän under natten.. Alla får hålla tummarna. Knät är svullet och bläää--
 
Vi har varit ute och ätit idag, Jag sabina hanna och sara. Det var mysigt, de fick hålla mig i armarna som stöd när jag går. Så sött. 
 
Tack för att ni är så himla bra <3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ridledarutbildning 2014

Här får ni följa mina tre veckor i Skara på ridledarutbildningen. Det kommer att fyllas med mycket bilder och information om vad vi gör.

RSS 2.0